Translate

woensdag 6 maart 2013

Ko en Nijn


Vandaag brak voor Sophie de grote dag aan! Twee konijnen zijn aan ons gezinnetje toegevoegd. 
Sophie wilde al een poosje een konijn, maar omdat een konijn wegens allergie buiten gehouden moet worden ging ik ervan uit dat we moesten wachten tot de lente. (Een binnenkonijn kan pas naar buiten als het warm wordt omdat die geen wintervacht heeft aangemaakt). 
Eerder deze week kocht oma een hamster, die Posi gedoopt is omdat hij veel positiviteit brengt. (Ik grapte dat ik er ook een zou kopen en die “Tief” zou noemen!)
Sophie vindt de hamster helemaal geweldig en toont ontzettend veel geduld. Haar kleine armpje verdwijnt in de kooi met een brokje en blijft daar, totdat het Posi blieft het brokje te pakken. Hierdoor begon ik weer serieuzer over konijnen te denken en gisteren vond ik op Marktplaats een geweldig en enorm konijnenhok. Ik vind het fijn om waar mogelijk dingen tweedehands te kopen omdat die grondstoffen al een keer gebruikt zijn en nog goed bruikbaar zijn. En ik wil graag dat de konijnen flink de ruimte hebben zonder dat onze bankrekening zich van schrik achter het nieuwe hok verstopt! 
Ook belde ik alvast een fokker. En wat schetst mijn verbazing: de konijnen bij de fokker stonden buiten! Dus konden ook buiten blijven!
Vandaag togen we naar de fokker, die nog twee voedstertjes had die al aan elkaar gehecht waren. Zo ontzettend schattig zijn ze! De ene is een Madagaskar, de andere een Bruinotter. Denk maar niet dat ik daar vóór vandaag ooit van gehoord had, overigens! 
Ze mochten met ons mee. Gewapend met balen stro en hooi, voederbakjes, voer, knaagsteentjes en drinkflesjes, richtten we het hok in. De halve avond liep ik met inmiddels ietwat geacclimatiseerde konijnen op mijn arm, terwijl de buren-kinderschare om ons heen steeds groeide. Ik vertelde ze dat ze altijd mogen aanbellen als wij thuis zijn en ze met de konijnen willen knuffelen!
Sophie is door het dolle heen. Ze wil steeds bij Ko en Nijn gaan kijken, geeft ze hooi en stukjes wortel en heeft Nijn, de tot nog toe meest sociale van de twee, al op schoot gehad. 

Ik ben opgegroeid met huisdieren en Ben ook. Het is voor ons allebei zo’n waardevolle ervaring geweest, het zorgen voor een dier, dat we graag willen dat Sophie dat ook meemaakt! Tot nu toe gaat het heel goed. Ik hoop dat we in de toekomst misschien wat nestjes kunnen hebben!

Wie weet lukt het me morgen om uit te vinden hoe ik foto’s kan plaatsen zodat jullie Ko en Nijn kunnen bewonderen.

4 opmerkingen:

  1. Hi Anke! It's lovely to read your blog, and I think Google Translate is doing a decent job on its dutch --> english work! Thanks so much for linking to this from fb, I'm so glad to have a little window into your life. Much love to all, rabbits included! --Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I'm glad, Laura! I posted in English today :)

      Verwijderen
    2. Maybe we could have a Skype session in the weekend with you and Michelle?

      Verwijderen
    3. Oh no, I missed this until tonight, I'm so sorry! We would definitely love to Skype with you guys when you have a chance. We are seven hours behind you, so maybe next weekend? xx

      Verwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)