Translate

donderdag 28 maart 2013

Over eieren, nootjes en andere Pasigheden

Vandaag viert Sophie Pasen op de peuterspeelzaal.

Er was alle kinderen verzocht om 2 geverfde eieren mee te nemen dus gisteren zat een klein meisje, met het puntje van haar tong tussen haar tanden, geconcentreerd te schilderen.
Ze wilde er drie meenemen "want als een ander kindje haar eieren vergeet kan ik er één geven"
Vanmorgen mocht ze haar mooie feestjurk aan! Papa bracht haar naar school en toen hij wegging waren de juffen druk bezig de eieren te verstoppen op de speelplaats.

Pasen! Niet dat je het zou vermoeden als je de temperatuur buiten voelt, maar binnen staan de wilgentakken in hun grote vaas zo bizar snel te groen uit te lopen dat ik me begin af te vragen of het niet stiekem triffids zijn!
In huis is het in elk geval lente.

Hier binnen is de voorbereiding voor vanavond in volle gang. Het is voor mij het laatste concert voor Pasen en ik heb straks zelfs vier hele dagen vrij! Voor mij is dat nogal bijzonder.
Nagels worden met een glansvijl opgepoetst, haren zitten in een knot zodat ze straks leuk willen krullen, rokjes worden gestreken, stemmen opgewarmd, programma's uitgewerkt, laatste mails verstuurd en last minute nootjes worden gestudeerd op de piano.
Vanavond ben ik pianiste, zangeres, dirigente en algehele regelnicht. Daarmee vraag ik elke keer weer best wat van mezelf maar dat is juist ook weer leuk. En het schenkt veel voldoening als straks alles in goede banen geleid is, mooie klanken zijn weerklonken, YOnh'ers trots zijn op zichzelf en elkaar en het publiek blij en geïnspireerd naar huis gaat. En Anke roept dan: "Es ist vollbracht!"

Ik heb er zin in!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)