Translate

zaterdag 27 april 2013

The Blackbird Saga

Het lijkt wel een soap in onze achtertuin.

Gisteravond roept Ben opeens: "HEE!!" en vliegt naar buiten. Verschrikt kijk ik op van mijn haakwerk en zie een kauw wegvliegen, achternagezeten door een boze merel.
Had die gemene kauw toch bijna de eitjes verschalkt!!

Nu zijn kauwen sowieso niet onze favoriete vogels sinds ze al 3 jaar proberen nesten te bouwen in onze dakgoot, waarmee ze een ongelooflijk kabaal creƫren en en passant de isolatie uit ons dak verwijderen, waardoor wij door de zolder zo naar buiten kunnen kijken. Dit gedrag maakt je niet populair in ons huis, als kauw.

Ik maakte me grote zorgen om de arme merel, maar gelukkig: net liep ik naar buiten en keek naar het nest en twee kraaloogjes keken mij aan (en vlogen toen pas weg). Wie weet heeft de merel na gisteren door dat we haar geen kwaad zullen doen! En nu maar hopen dat we de kauwen steeds op tijd kunnen wegjagen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)