Translate

zondag 19 mei 2013

Volkstuin!


Vorige week werden we gebeld. Er was een tuin beschikbaar gekomen op het biologische complex bij ons in de buurt, waar we ons vorig jaar in een opwelling voor hadden ingeschreven. De volgende dag mochten we al gaan kijken. 
Een zeer aardige meneer wees ons de weg: we mochten kiezen uit twee tuinen. De ene ingeklemd tussen allerlei andere tuinen en zonder uitzicht, de ander op een hoekperceel dichtbij de speeltuin, vlak naast een waterpomp en met prachtig idyllisch uitzicht over de sloot, fruitbomen en de bomenhaag langs de N9. Geen lastige keuze! Sterker nog, als ik keuze had gehad uit alle percelen op het hele terrein had ik vast deze gekozen. 
"Oei!" dacht ik vervolgens. "We vinden het al lastig de achtertuin vrij te houden van onkruid... hoe gaan we dat toen met een tuin van hon-derd-twin-tig vierkante meters?!"Ik besloot mijn licht op te steken bij mijn lieve vriendin Amber, die zelf een tuin heeft. "Jaaa!! Doen!!! Het is zoo leuk!" riep zij dwars door whatsapp mijn oor in. 
We luisterden naar haar advies en namen de tuin. En intussen sta ik te trappelen van enthousiasme! Ben is helemaal blij en kijkt de hele week in zijn grote tuinencyclopedie, fruitbomen zijn besteld (appels, kersen, pruimen, bosbessen en bramen) en gisteren gingen we planten. 


Sophie vindt het er helemaal geweldig. 



Zonnebloemen langs de rand van het perceel.





Spinazie en veldsla in een rechthoek.

Alles is netjes opgeschreven en ik heb precies uitgerekend wat we wanneer verder kunnen planten om zo lang mogelijk oogst te hebben, we hebben richeltjes gemaakt voor de lente-ui (officieel mag die maar tot eind april in de grond, maar alles is door de lange winter een maand verlaat, toch? Toch?), pastinaken, venkel, kroppen sla en wortels. Boven op de vensterbank van de studeerkamer staan allerlei peulvruchten, courgette en prei te ontkiemen. Ik ben zo benieuwd naar wat er allemaal op gaat komen! 

2 opmerkingen:

  1. Wooooowww ik vind jullie kanjers.
    Wat 'n gave onderneming.
    Heb je altijd iets te doen ;-))
    Succesknuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow... wat stoer! Hou ons op de hoogte...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)