Translate

vrijdag 21 juni 2013

Long Time No Blog *2

Ja, ik leef nog. Er is een heel goede reden waarom ik zo lang niet heb geblogd, die onthul ik hopelijk vandaag of morgen!

Van de week was ik bij de supermarkt om wc papier te kopen. Ja, niet menselijks is ons vreemd. 
En tot mijn aangename verrassing had Page een heel goede optie! Ik verwacht het eigenlijk niet van een groot gangbaar merk, maar ik had volledig ongelijk. Dit wc papier was volledig gerecycled, FSC vriendelijk, met verpakking zonder pvc erin en klimaatneutraal geproduceerd. Het was ietsje duurder maar veul goedkoper dan het schuurpapier dat je in de natuurwinkel kunt kopen. Ik was blij!

Dan even wat updates over vroegere posts! Met de huisgemaakte tandpasta (de fluor controverse)gaat het geweldig. Intussen zijn we allemaal bij de tandarts geweest en niemand had een probleem. Sterker nog, uw schrijfster, die altijd last heeft gehad van gevoelige tanden en daarmee van het gemene luchtspuitje van de tandarts, voelde helemaal niets meer van genoemd spuitje! Ik kan zelfs huisgemaakt ijs eten zonder enige klacht. Dat heb ik sinds mijn kindertijd niet meer gekund. 
Ik heb met de tandarts wel overlegd dat ik geen fluor meer gebruik, en we houden in de gaten hoe het gaat met mijn tanden bij de volgende controle. 
Er was nog wat twijfel of baksoda nou wel goed is voor je tanden.  
Wat nou zo grappig is: in alle blekende commerciële tandpasta's zit... jawel... baksoda!
Intussen zijn mijn tanden nog nooit zo schoon en zo ongevoelig geweest. En "tanden" is een onderdeel van het leven waar ongevoeligheid een pre is! Ik ben in ieder geval een fan. 

Het bio schoonmaken (bio schoonmaken) is een groot succes. Intussen heb ik ook zelf vaatwasmachinepoeder gemaakt (daarover blog ik binnenkort) wat goed werkt, en alle bio-schoonmaakmiddelen werken prima! De allesreiniger werkt perfect en de wc wordt goed schoon met soda en groene zeep. De tegels worden prima schoon en blijven mooi met de vloerzeep. 
Superfijn dat je op deze manier je huis goed schoon kunt houden zonder gifstoffen het milieu en je lijf in te brengen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)