Translate

maandag 29 juli 2013

Groene smoothie: stuiter van de energie!

Het gaat heel goed met het vega-eten! Zoals gezegd is het niet 100 procent, ik eet vooral 's-avonds wel wat blije kip of vis, om zo aan mijn eiwitten te komen. Maar overdag eet ik meestal helemaal vega en ik voel me er erg goed bij! Gisterenavond at ik boekweitchapati met geitenkaas. En ik merkte dat het wat "zwaar" was. Ik voelde me moe na het eten. Dus besloot ik vandaag te beginnen met een energiebooster en dat is gelukt! Ik voel me weer geweldig!


Jammer genoeg lukt het niet om de foto te draaien, maar erop staat mijn groene smoothie van vanmorgen. Overheerlijk! 

Hier is het recept: 

150 ml appelsap 
100 ml water
100 gr bevroren banaan (natuurlijk kan het ook met gewone banaan, maar het is wel heel lekker bevroren)
80 gr spinazie (de mijne komt uit onze moestuin, wat het nog net wat bijzonderder maakt :))
30 gram gierstvlokken 

Toast de gierstvlokken een paar minuten in een droge koekenpan (liefst zonder anti-aanbaklaag, daaruit komen namelijk nare giftige gassen!)
Terwijl de gierst roostert doe je de rest van de ingrediënten vast in een kom. Voeg de gierst toe, staafmix totdat het een gladde smoothie is. 

Ik vind de smoothie echt superlekker. Hij heeft een klein beetje prettige bite door de gierst (en je bloedsuiker stijgt daardoor ook niet zo snel), hij is heerlijk zoet (maar niet té) en je krijgt er heel veel energie van! 

Gierst is een glutenvrij graan. Het zit boordevol goede stoffen en eiwitten. Ook al kun je wel tegen tarwe, is het toch een heel goed idee om niet bij elke maaltijd tarwe te eten! 

Ik heb alles biologisch gebruikt. Vooral in niet bio appels zit heel veel gif. Gelukkig kun je bio appel(sap) en banaan gewoon in de supermarkt kopen!

Eet smakelijk :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)