Translate

vrijdag 30 augustus 2013

Mijn droom voor ons land, inspiratie voor de Koning??

Vanmorgen kreeg ik een brief in de bus van het nationaal comité inhuldiging. Het blijkt dat wij allemaal een gratis exemplaar mogen ophalen van het boek: "Mijn droom voor ons land, inspiratie voor de Koning", waarin 300 dromen van Gewone Nederlanders zijn opgetekend.

En in de eerste instantie dacht iets in mij: "leuk, misschien haal ik het wel, het is toch gratis en een leuke herinnering dat we dit hebben meegemaakt."
Maar toen begon ik erover na te denken. Elk persoon in ons land mag dus zo'n boek ophalen. Gratis, dus niet alleen de mensen die het echt graag willen hebben en dus bereid zijn er een redelijk bedrag voor te betalen, zoals dat bijvoorbeeld met de herdenkingsmunten werkt.
En daar kan ik het toch echt op geen enkele manier mee eens zijn! Hoeveel papier, andere grondstoffen, energie wordt er gebruikt om dit boek te maken? Terwijl de meeste mensen het waarschijnlijk helemaal niet waarderen? Ik vind het zo zonde. En nog los daarvan: uiteindelijk is het helemaal niet gratis en betalen we natuurlijk met zijn allen voor dit boek, want het wordt gemaakt van belastinggeld. Dat geld zou ik een stuk liever besteden aan gezondheidszorg, cultuur en onderwijs, om maar wat dingen te noemen die maar geen geld kunnen krijgen.

Dat het boek wordt gemaakt: prima en leuk. Maar dat het gratis aan alle nederlanders wordt aangeboden: ik vind het ontzettend zonde.

Tipje: krijg je nog een papieren telefoongids? Je kunt deze eenvoudig stopzetten via deze link
Sommigen gebruiken hem nog echt, maar de meeste mensen gooien hem weg, dat is zo jammer!
Alle beetjes helpen mee aan een betere toekomst voor onze aarde en daarmee voor ons!

6 opmerkingen:

  1. maarja, als je het niet ophaalt, is die boom echt voor niets gekapt. Tenzij ze eerst inventariseren hoeveel boeken er daadwerkelijk opgehaald gaan worden, en dan pas het aantal gedrukt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zullen denk ik wel een schatting maken hoeveel mensen ze ophalen en er dan zoveel drukken. Ik kan me niet voorstellen dat ze er 16 miljoen drukken (hoop ik tenminste!)
      Maar als je hem leuk vindt zou ik hem zeker gaan halen!

      Verwijderen
    2. het zijn er zowie zo veel minder dan dat want er is maar 1 brief per huishouden verzonden en niet per persoon.

      Verwijderen
  2. kan ik hem ook op Ipad binnenhalen? hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)