Translate

maandag 25 november 2013

Yogaruimte!

Vandaag is een spannende dag, want vandaag culmineert een project van weken.

Al een tijdje verlangde ik hevig naar een yoga/meditatieruimte. Op onze zolder is een grote ruimte beschikbaar, waar ik zelfs met anderen zou kunnen yoga'en. Maar die stond propvol troep.
Nu ben ik sowieso getrouwd met een enorme rommelkont, maar ook hadden we van alles bewaard om een keer op Koninginnedag of Marktplaats te verkopen. Vroeger kocht ik ook nog wel een hoop "troepjes". En onze dochter wordt steeds groter, de babyspullen kunnen echt weg, kleertjes en babyspeelgoed lagen overal. Resultaat: de zolder vol troep. Een doorn in het oog van deze vrouw, die graag een rustig en ruim huis heeft!

Een paar weken geleden gingen we aan de slag. We zochten de hele zolder uit. Er werden dingen op Marktplaats gezet, maar vooral werden er veel dingen buiten neergezet met een briefje erbij "Gratis mee te nemen, veel plezier ermee!"
Ik heb namelijk een grote hekel aan dingen weggooien. Die spullen zijn al geproduceerd, er zijn grondstoffen voor gebruikt. Als je ze weggooit gaan die simpelweg verloren!
Gisteren liepen er twee vrouwen voorbij, waarvan eentje met een plastic box (wij gebruikten hem op de commode om de schone luiers in te bewaren) in haar hand. Ze stak vragend haar duim op: mocht ze dit meenemen? Glunderend knikte ik en stak ook mijn duim op. Wat heerlijk dat de oude spullen een tweede leven krijgen!
Ik zocht Ben's hele kledingkast uit. Onder voorwaarde dat hij het nu zelf netjes houdt, hahaha! (We zullen zien ;)). 6 Vuilniszakken kleding gingen weg en nog eens een stuk of 20 aan andere troep.


En nu is de zolder leeg! En ruim! Gisteren hingen we mijn mooie schilderijen en borduurwerken op.
En vandaag is de laatste stap: er komt een raam in de zolder. Het was er zo donker zonder raam dat Ben het grappend de "Batcave" noemde. Niet meer! Nu straalt er licht naar binnen. Nu nog door een groot gat in het dak, maar over een uurtje of twee door een mooi Velux kiep/kantelraam. Ik kan niet wachten!
Vanavond maakt Ben met soda en azijn het tapijt schoon en dan kunnen mijn yogamatten erin :)

Hoera! Eindelijk die mooie plek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een bericht achterlaat :)